טיולים

כרמל





מעמיקים שורשים ויוצרים שייכות ב"שילה"

תלמידי כיתות ד' בית ספר "שילה" גבעת אולגה יצאו השבוע לסיור חוויתי במקומות היסטוריים בעיר במסגרת פרויקט ""חדרה עירי- ממושבה לעיר"  שמאורגן כולו על ידי מחלקת החינוך של עריית חדרה בראשותה של גב' חני ויצמן על מנת להעצים את חווית הלימוד על העיר ובכך לגרום לתלמידים לא רק ללמוד על תולדותיה של חדרה אלא גם לראות את העבר בעיניים ולחוש אותו דרך הרגליים.

לקראת הסיור למדו תלמידים על העיר תוך כדי משימות חקר שונות, במהלך שיעורי טכנולוגיה הכינו סמל העיר. ישנה חשיבות רבה לכך שהלימוד יצא מהכיתה אל השטח. תלמידים סיירו במקומות היסטוריים בחדרה, במוזיאון החאן לתולדות חדרה שם ראו ושמעו התלמידים  את סיפור הקמתה של העיר מפי מנחה נחמה ובליווי שחקני תיאטרון וקטעים מוזיקליים. לאחר מכן המשיכו התלמידים אל מגדל המים,  בית פיינברג , המספר את סיפורה המופלא של מחתרת ניל"י, עברו דרך שדרת האיקליפטוסים ולמדו על תכונותיהם ותפקידיהם של העצים מרשימים אלו בתולדות חדרה. לסיום הגיעו הילדים לגן המייסדים וליד לבנים שם הפנימו את הקשר העמוק שבין ייסודה של חדרה  לבית יד לבנים. אהובה מדריכה מטעם מרכז סיור ולימוד "בשבילנו" הייתה מקסימה. בעקבות הסיור ובמהלכו התלמידים  חוו והבינו את גדולתה של העיר חדרה, אשר קמה בזכות מסירות הנפש של מייסדיה והיא ממשיכה להתקיים בזכות זו.















        סיור סליחות -צפת

ילדי "שילה" עושים  קסמי"ם  במפעל "נטפים"

במסגרת  פרוייקט  ''עושים קסמים באולגה" יצאו תלמדי כיתה ד' הלומדים בבית ספר  "שילה" ליום פעילות חוויות ביותר במפעל "נטפים".

פרויקט קסמ''ים (קהילה, סביבה, מדע וים) נועד לפתח ולקדם את לימודי המדעים, הטכנולוגיה והסביבה בבתי הספר תוך עבודה משותפת בין חמשת בתי הספר בשכונה. 

התכנית מובלת על ידי עיריית חדרה אגף החינוך ומשרד החינוך בשיתוף עם הקרן לפיתוח חדרה, תכנית ''עיר בשינוי'' (קרן לאוטמן וציונות 2000) וכן גופים רבים נוספים המסייעים כגון: מפעלי נייר חדרה, חברת נטפים ועוד תורמים רבים נוספים.

חברת "נטפים" הזמינה את התלמידים ליום פעילות לימודי- חוויתי שמטרתו  ליצור מפגש לימודי מהנה בין תלמידים לעולם ההשקיה באמצעות מערכת השקיה בטפטוף, לחשוף את התלמידים למושגי יסוד של עולם הצומח, אגרומכניקה ,  מערכת בקרת גידול, גידול בסביבה מבוקרת, בתי רשת ובאוויר פתוח, לעודד את הילדים ללמידת חקר וללמידה התנסותית.

ילדים פעלו בתחנות שונות בכל שטח פארק החממות כאשר היו צריכים למדוד טמפרטורה במקומות גידול שונים ולגלות מדוע טמפרטורה בכל מקום גידול שונה, בחממות התותים ועגבניות הם חקרו שורשים ,בתחנה הבאה התלמידים חקרו את סוגי הקרקע השונים, בנו רובוט, שחקו ב"חפש את מקום" ועוד.
לימוד חוויתי מסוג זה שהוא בעצם מהווה למידה חוץ כיתתית-רב ממדית מהנה ואפקטיבי  מכוון שיציאה אל הטבע ובמקרה זה לפארק החממות העוסק במחקר ופיתוח אפשרו לתלמידים להתנסות באמצעות משחקים המכוונים לעידוד הסקרנות ותנועה במרחב, בלמידה חווייתית.

מכלול פעילויות אפשר למידת חקר שבאמצעותה התקיימה הוראה רב ממדית הפונה אל ממד רגשי בנוסף לממד קוגניטיבי. פעילות זו אפשרה עבודה על מיומנויות שונות ,כולל מיומנויות חברתיות כי על מנת למלא את המשימות נדרשו הילדים לעבודת צוות.

איסוף הנתונים תוך כדי משחק ועיבודם בקבוצה אפשרו לעשות תיכלול של החומר הנלמד והפיכתו לידע שילווה את הילדים בהמשך הדרך.

תודתנו לחברת "נטפים", לחנה המובילה בנושא וכמובן שהפעילות התקיימה בשיתוף מתנדבים מחברת ''נטפים'' .





Comments